Voor en door buurtbewoners.

Buurtnieuws

Nieuwe regels corona in eenvoudige taal

Dinsdag 23 februari was er weer een persconferentie met Mark Rutte en Hugo de Jonge. Hoe gaat het nu met het coronavirus en welke regels gelden vanaf nu? Op de website van de rijksoverheid is die uitleg ook te vinden in eenvoudige taal.

Over de belangrijkste zaken is daar uitleg te vinden. Lees dus verder op deze pagina in eenvoudige taal.

Daar is ook een kort overzicht met alle regels te vinden.

Nieuws van dordtcentraal uit uw wijk.

Cultuur

Lezersfoto: Zonsopkomst boven Sterrenburg

De winnende lezersfoto is deze week gemaakt door Anna Nijssen.

Actueel

Duiven mishandeld in Sterrenburg

In de wijk Sterrenburg zijn recent enkele duiven gevonden waarbij de vleugels en de staart voor een groot deel zijn afgeknipt. De duiven werden gevonden in de omgeving van de Keplerweg en Halleyweg. Politie roept getuigen op zich te melden.

Actueel

Rietkraag bederft uitzicht: in november pas weer gemaaid

Goed voor de natuur, minder voor het uitzicht. Dat laatste wordt voor bewoners van de Sandenburg de hele lente en zomer bepaald door metershoog riet.